Vânzări şi profit.
Optimizarea unui magazin online este o sarcină mult mai complexă decât pare la prima vedere.
Trebuie să ai în vedere nu numai aspectele tehnice ale functionării magazinului, ci şi aspectele legate de specificul afacerii tale şi produsele sau serviciile pe care le vinzi.
Îţi oferim în continuare un ghid despre funcţionarea unui magazin online profesional, precum si sfaturi şi recomandări pentru optimizarea acestuia.
Mai intâi ar fi bine să ştii cum funcţionează un magazin online şi ce aspecte sunt importante şi trebuie luate în considerare:
- Platforma tehnică software pe care rulează magazinul (Woocommerce, Opencart, Magento, Shopify, solutie custom samd);
- Hostingul unde rulează platforma (mai precis resursele hardware alocate pentru hostingul magazinului online, server şi conexiune internet, adică ai server-ul tău sau magazinul online este hostat întrun mediu shared/împărtit cu alte site-uri);
- Sursele prin care clientii tăi ajung în magazinul online: motoarele de cautare, publicitatea online pe Google sau alte retele de publicitate, retele sociale ca Facebook, linkuri introduse pe alte site-uri samd.
- Brandul magazinului şi al produselor pe care le vinzi şi tot ce tine de acest lucru, cu alte cuvinte imaginea sub care esti perceput în piată de către cumpărători;
Toate acestea sau o mică parte din fiecare aspect menţionat mai sus pot influenta în mod semnificativ valoarea vânzărilor online şi succesul afacerii tale în mediul online.
Vom începe discuţia noastră cu primul punct şi anume platforma tehnică.
Platforma tehnică a magazinului online
După cum am menţionat, există o varietate imensă de platforme software de tip ecommerce prin intermediul cărora îţi poti deschide şi opera un magazin online.
Unele îţi oferă servicii complete (software + hosting + intretinere tehnică), altele îţi oferă doar pachetul software (open source sau nu) pe care tu trebuie să-l instalezi şi să-l administrezi pe o platformă hardware cu conexiune la internet (Server, Hosting, Internet Service Provider).
Pachet asistenta Start – optimizare magazin online
Fie că ai ales Woocommerce, Magento, Opencart, Prestashop, Shopify, ContentSpeed, Gomag, Marketor sau altă solutie, toate acestea functionează întrun mod similar cu orice alt site pe are îl vizitezi pe internet.
Diferenţa este că nivelul de complexitate este mai mare şi pe langă partea informatională de continut şi prezentare, există şi aspecte comerciale destul de importante: comandă, plată, livrare, date personale samd.
Aspecte tehnice importante pe care trebuie să le ai în vedere la un magazin online:
- Întreţinerea şi maintenanţa tehnică a magazinului online de-a lungul timpului: update-uri de securitate ale software-ului, migrare către o versiune cu mai multe funcţionalităţi fără întreruperea funcţionării sau fără eforturi operaţionale considerabile;
- Performanţele hardware oferite de ISP-ul unde este hostat magazinul sau de server-ul pe care rulează sofware-ul magazinului tău; este important ca site-ul să se încarce repede, iar echipamentul hardware este unul din factorii ce influentează acest lucru (importante sunt puterea de procesare (procesor alocat), tipul suportului de stocare (hard disc normal sau SSD, solid state disc);
- Performanţele software oferite de platforma tehnică a magazinului tau; este important ca site-ul să se încarce repede şi să functioneze optim mai ales pe device-uri mobile; soft-ul în sine, dar şi configurarerea şi implementarea tehnică a magazinului tău sunt elemente importante pentru a oferi un grad de satisfactie corespunzator utilizatorilor online (din ce în ce mai pretentiosi); îţi putem oferi cateva sfaturi daca ne dai mai multe informatii despre magazinul tău,
Ai deja un magazin online şi vrei să-l optimizezi?
- Calitatea şi viteza conexiunii la internet oferita de ISP-ul unde este hostat magazinul, indiferent daca tu te ocupi de hosting sau ai ales o platformă care îţi oferă serviciul complet pe baza unui abonament; este important ca site-ul să se încarce repede, iar conexiunea internet este unul din factorii ce influentează acest lucru;
- Domeniul web sub care rulează magazinul online: un domeniu de notorietate poate să-ti aducă clienti în magazinul online fără a prea mare efort financiar pe partea de promovare! De ex: un domeniu care are cuvinte cheie în nume, gen piese-auto-folosite.ro, va avea cu sigurantă un trafic organic foarte mare, adica număr de vizitatori în magazin (de exemplu, traficul provenit din căutările pe Google ale celor ce caută „piese auto second hand”, utilizatorii primesc domeniul respectiv în primele rezultate şi în mod normal intră pe aceste prime linkuri), prin urmare şi sansele de a primi mai multe comenzi sunt considerabil crescute.
- Organizarea produselor şi a contentului şi capabilitătile SEO (Search Engine Optimization); dacă vrei să ai o audienta mărită în magazin va trebui ca platforma tehnică să-ti ofere functionalitătile necesare pentru a structura content-ul introdus şi pentru a genera continut optimizat SEO pentru motoarele de cautare (Google Search); scopul este să apari cat mai sus în rezultatele căutărilor Google pe anumite cuvinte cheie legate de afacerea ta, şi să maximizezi astfel sansele ca utilizatorii să dea click pe linkul magazinului tău în Google iar apoi să ajungă în magazin! (asta nu înseamnă ca o să trimită şi o comandă la fiecare vizită, aici este o altă discutie;
- Este de dorit ca platforma să ofere un set de funcţionalităţi de tip ERP, pe care vei fi bucuros să le utilizezi în procesele zilnice, de exemplu: emitere automată factură pe fiecare comandă primită, notificări pe email cu continutul comenzii, managementul stocurilor şi notificări pentru produse cu stoc redus;
Platforma ecommerce Marketor îţi oferă în cadrul oricărui abonament toate funcţionalităţile de care ai nevoie pentru ca tu să te ocupi doar de operarea şi dezvoltarea business-ului tău.
Pe lângă magazin si zona de administrare a acestuia ai inclus în abonament şi un buget de promovare, pe care poţi să-l suplimentezi oricând după necesităţi.
Dacă vrei să afli mai multe, hai să vezi ce tipuri de Abonamente şi ce Optiuni îti oferă Marketor:
- Abonament START,
- Abonament MARKETOR,
- Abonament PROFESIONAL
Spor la vânzări!